MayBeMayBe

MayBeMayBe

China Consumer…,,

leave a comment »

..

..

하나금융투자 2015.10.21 – 2015 중국탐방기, 위기와 기회의 연속

http://imgstock.naver.com/upload/research/industry/1445404235909.pdf

과자도 온라인화로 대형마트가 부진하면서 시장 성장률이 크게 둔화되고 있다. 대형마트 계산대 앞 매대에서 충동적 구매로 발생했던 매출이 온라인 채널에서는 일어나지 않고 있기 때문인 듯 하다.

중국 화장품 시장은 한국 못지 않게 유행과 히트상품이 빨리 바뀌고 있다.

중국 과자 시장은 부진하지만 커피와 빵 수요는 크게 증가하고 있다.

..

======================================================

..

*중국은 지겹기도 하고 또한 이익이 남을까라는 의심도 들지만 그래도 혹시나라는 생각이 더 강하다.

..

..

..

..

Advertisements

Written by MayBeMayBe

October 22, 2015 at 22:51

Posted in Writing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: