MayBeMayBe

MayBeMayBe

IRTAD – Road Safety Annual Report 2014…,,

leave a comment »

..

..

IRTAD – Road Safety Annual Report 2014

http://www.oecd-ilibrary.org/transport/road-safety-annual-report_23124571

..

IRTAD - Road death rates by age group in Korea

IRTAD – Road death rates by age group in Korea

왜 1996년도에는 비정상적으로 위로 튀었을까…?

샴페인을 너무 일찍 터트린 증거 중 하나인가….?

(*추가.. 자동차 등록률 증가율이 더 커졌을지도 모르겠다. 그 당시 도로 안전 보호 등도 미비하였을테고…

고령층 사망사고율이 높은 이유는 어쩌면….. 도시와 농촌 환경 때문일지도…. 사망률이 많이 떨어졌는데도 다른 나라에 비해 아직도 높은 수치이다.

주행거리와 비교한 교통사고 사망률은 아무래도 한국 도로 길이가 비교하는 나라와 짧아서일 가능성도 있을 것이고….

1970년대, 1980년대 자동차 보급률을 생각한다면 한국이 낮은 것은 비교 대상으로 삼기에는 적절하지 않을 수도 있다.

일본은 여러모로 한국과 비교대상이고 한국이 따라가는 대상이라 비슷할 것 같은데도 차이가 많다. 시차를 감안하더라도 차이가 있는 것 같다.)

..

IRTAD - Road fatalities per 100000 population and per billion vehicle-km

IRTAD – Road fatalities per 100000 population and per billion vehicle-km

..

IRTAD - Road fatalities per 100000 population in 2012

IRTAD – Road fatalities per 100000 population in 2012

..

IRTAD - Road fatalities per billion vehicle-kilometres in 2012

IRTAD – Road fatalities per billion vehicle-kilometres in 2012

..

..

Advertisements

Written by MayBeMayBe

February 4, 2015 at 21:48

Posted in Statistics

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: